הזוכים בתחרות פרס אלמוג 2016

הזוכים בתחרות פרס אלמוג - מכונת הכתיבהכנס נקודת מפנה ה-3 חלף עבר לו, ואתו גם תחרות הסיפורים הראשונה! בואו לגלות מי הזוכים/ות ומה השם שנבחר לתחרות!

לאחר חודשים של הכנה והתרגשות, התנהל אתמול כנס נקודת מפנה ה-3, במהלכו התקיימה, לראשונה, תחרות סיפורים קצרים, בשיתוף פעולה עם "מכונת הכתיבה". ההיענות לתחרות הייתה מדהימה! טוב, כנראה שזה מה שקורה כשעושים תחרות סיפורים בכנס כתיבה… וזאת גם הזדמנות טובה להודות לכל הכותבות והכותבים שהשתתפו והרעיפו עלינו סיפורים נפלאים פרי דמיונם. היה תענוג לצפות בתכניות עליהן עבדנו כל כך הרבה זמן הופכות למציאות, בזכותכם/ן!

לתחרות, השנה, הוגשו קרוב ל-100 סיפורים! אלו 100 סיפורים שלא היו נוצרים אלמלא תחרות הסיפורים והיצירתיות שהפגנתם הייתה מעוררת פליאה והשראה. מאותם 100, 73 עמדו בתנאי התקנון ועברו לצוות השיפוט.  אך גם המספר הזה היה מעל ומעבר לכל מה שציפינו, וכך מצאנו את עצמנו יושבים וקוראים סיפור אחר סיפור, למרות שלא נדרשנו לעשות זאת, כי הנהלת הכנס והתחרות לא יכולה גם לשפוט בה. זהו כוחם של סיפורים טובים.

פרס אלמוג - תחרויות סיפורים - מכונת הכתיבה

הגיע הזמן לחלוקת הפרסים

לאור ההיענות הגדולה לתחרות וההנאה העצומה ששאבנו כשלקחנו חלק באותה חדוות יצירה סוחפת, החלטנו, רחלי לביא – המוח והכוח המניע מאחורי כנס "נקודת מפנה" ואנוכי – להפוך את התחרות למסורת ולקיים אותה גם בשנה הבאה. אבל תחרויות סיפורים צריכות שם. "תחרות הסיפורים של כנס נקודת מפנה ואתר מכונת הכתיבה" זה לא השם הכי קליט. גם שם התחרות בראשי, פרס תסשכנמאמ"ה, אולי קצר יותר, אבל… חסר את הצליל הנכון. לכן, החלטנו לבסוף לקרוא לתחרות "פרס אלמוג" על שם רם אלמוג ז"ל, אבי היקר, האיש שהפך אותי לאדם שאני היום. לכן, אנחנו גאים ושמחים להכריז על:

הזוכים בפרס אלמוג 2016

בתחרות הסיפורים היו אינספור סיפורים מצוינים. אבל כמו בכל תחרות, צוות השיפוט נדרש לבחור 3 סיפורים שבלטו מעל כל האחרים, ולמרות הקושי שבדבר, כך עשה. אלו הן תוצאות התחרות:

  • במקום השלישי, זכה בסדנת כתיבה של "נקודת מפנה" הסיפור "אלפי רבבה", מאת יקותיאל גוטמן.
  • במקום השני, זכה בסדנת כתיבה של "נקודת מפנה" הסיפור "צבעים", מאת עדינה מזרחי שלי.
  • במקום הראשון, הסיפור שזכה בסדנת כתיבה של "המגרה" – בית הספר לכתיבה של הוצאת כנרת זמורה ביתן, הוא… "הטלפון האחרון" מאת משה גוטמן
פרס אלמוג 2016 - מכונת הכתיבה

משה גוטמן, הזוכה במקום הראשון, מקבל את פרס אלמוג לשנת 2016

לאחר שנתאם את הנושא עם הזוכים, נשמח גם לפרסם את סיפוריהם, להנאתכם.

 

תודה רבה לכל המשתתפות והמשתתפים ולהתראות בשנה הבאה!

דילוג לתוכן