הסיפורים הזוכים בפרס אלמוג לשנת 2019

התמונה ששימשה כהשראה לתחרות ב-2019

כנס נקודת מפנה ואתר מכונת הכתיבה גאים להציג את הזוכות והזוכים בפרס אלמוג לשנת 2019!

אתמול אחר-הצהריים (24.12.19) התקיים בפעם הרביעית טקס חלוקת פרס אלמוג, ע"ש רם אלמוג ז"ל. כבר חלפה התחרות הרביעית? איך השנים חולפות… משנה לשנה, גוברת ההתרגשות שלנו לראות איך מניין הסיפורים שנכתבו בשביל התחרות גדל והולך. גם השנה נשלחו יותר מ-100 סיפורים קצרים, שרובם ככולם כנראה לא היו נכתבים אלמלא נוסדה התחרות. אלמלא היו למעלה מ-100 הכותבות והכותבים מקבלים השראה מן התמונה שבמרכז התחרות.

לצוות השיפוט, השנה, הייתה עבודה קשה מתמיד, בשל מספרם הרב של הסיפורים ובגלל הקושי לבחור ביניהם. הסיפורים לקחו את צוות השיפוט אל מחוזות הדמיון, או אל מחוזות הזיכרון, אל הטבע האנושי ואל העל-טבעי ואל כל רגש שניתן להעלות על הדעת – שמחה ועצב, געגועים ותקווה והרשימה עוד ארוכה.

למעשה, הבחירה הייתה כל כך קשה, שהשנה – בפעם הראשונה – זכו בתחרות שני סיפורים במקום הראשון. קשה למצוא מאבק יותר צמוד מזה. אבל מי יודע, אולי עוד תהיה תחרות בה כל שלושת הסיפורים הזוכים יהיו במקום הראשון. מעניין מה נעשה אז.

אבי, רם אלמוג ז"ל, היה אחד האנשים היצירתיים והמוכשרים שהכרתי (ואמי, שתיבדל לחיים ארוכים, כישרונית לא פחות, בדרכה שלה). לכן, משפחתי ואנוכי שמחים כל כך בהיענות הרבה שלכם, שבזכותה נוספו עוד כ-100 סיפורים חדשים לעולם. כשאבי היה עוד בחיים, אבל שכב על מיטת חוליו, סיפרתי לו על אחד מן הרעיונות שלי לסיפור שרציתי לכתוב. הוא מאוד אהב אותו, ושאל אותי אם הרעיון לסיפור הגיע לי בגללו. שוחחנו קצת על הסיפור ההוא, וקיבלתי במתנה את אחד הזיכרונות היפים והאחרונים מאבי. מעולם לא סיימתי את הסיפור ההוא. אולי זה עוד יקרה. אבל בינתיים… בינתיים יש לו את הסיפורים שלכן/ם. כך הוא ממשיך לעודד סיפורים ויצירה, גם לאחר לכתו.

לכן, אני רוצה להודות שוב לכל אחת ואחד מכם ולברך אתכם על מאמציכם, על כישרונכם ועל רוח התחרותיות וההרפתקנות, שהביאה אתכם להשתתף. אלו התכונות שאבי הנחיל לי באמצעות דוגמה אישית, ואני מאמין שהיכן שהוא עכשיו, הוא מחייך.

תודה!

הזוכים בפרס אלמוג 2019

תודה רבה לכל המשתתפות והמשתתפים ולהתראות בשנה הבאה!

Spread the word. Share this post!

דילוג לתוכן