הסיפורים הזוכים בפרס אלמוג 2018

פרס אלמוג 2018 - תחרויות כתיבה - מכונת הכתיבה
התמונה ששימשה כהשראה לתחרות ב-2018

כנס נקודת מפנה ה-5 מאחורינו, ובמהלכו הוכרזו הסיפורים הזוכים בתחרות "פרס אלמוג", שהתקיימה השנה בפעם השלישית!

לאחר חודשים של הכנה והתרגשות, התנהל ביום חמישי האחרון כנס נקודת מפנה ה-5, במהלכו התקיימה, זו השנה השלישית ברציפות, תחרות סיפורים קצרים, בשיתוף פעולה עם "מכונת הכתיבה". כבשנים עברו, ההירתמות של כותבות וכותבים לתחרות הייתה מדהימה! במקביל, התחרות השנה הייתה גם יותר קשה, מפני שיותר ויותר סיפורים טובים ומושקעים להפליא הוגשו. בהזדמנות הזאת אני רוצה להודות לכל המשתתפות/ים. זה לא מובן מאליו, ואני בטוח שאבא שלי, זכרונו לברכה – האיש שעל שמו נקראה התחרות, היה מתרגש מאוד להיות עד לכל כך הרבה חדוות יצירה ומסירות.

חשוב לי לציין ולהדגיש שלי, עצמי, אין שום יכולת השפעה על בחירת הסיפורים הזוכים. לשם כך יש צוות שיפוט, אשר מורכב מאנשי מקצוע בעולם הכתיבה והמו"לות. אבל זה לא אומר שאני לא מתפתה וקורא רבים מהסיפורים. "רק עוד אחד…" תענוג!

הזוכים בפרס אלמוג 2018

בתחרות הסיפורים היו אינספור סיפורים מצוינים. אבל כמו בכל תחרות, צוות השיפוט נדרש לבחור 3 סיפורים שבלטו מעל כל האחרים, ולמרות הקושי שבדבר, כך עשה. אלו הן תוצאות התחרות:

  • במקום השלישי, זכה הסיפור "צבע אדום", מאת רוני גתי. לדברי צוות השיפוט: זהו "סיפור חזק ובועט, כתיבה רגישה ורבת עוצמה, הנעה במיומנות בין העבר וההווה, ומעבירה לקורא את תחושת הבדידות והכאב של הגיבורה".
  • במקום השני, זכה הסיפור "טריקת דלת", מאת לאה שדה. לדברי צוות השיפוט: מדובר ב"סיפור כתוב היטב. בני הזוג ומערכת היחסים ביניהם מתוארים באופן אמין ומרתק, ומובילים ברגישות לסוף מצוין".
  • במקום הראשון, הסיפור שזכה במקום הראשון, הוא "טיח", מאת תומר חורב. לדברי צוות השיפוט: "הסיפור נוגע בנושא כואב ורגיש, ועושה זאת בצורה עדינה ומדויקת ובלי לגלוש לפאתוס מיותר, בסיפור בנוי היטב מתחילתו ועד סופו".

אנחנו יודעים שאתן/ם רוצות/ים לקרוא את הסיפורים הזוכים. הכנתם לפרסום דורשת מעט זמן. לנוכותכם ולהנאתכם, הסיפורים שזכו יפורסמו בהדרגה, במהלך השבוע הקרוב.

תודה רבה לכל המשתתפות והמשתתפים ולהתראות בשנה הבאה!

Spread the word. Share this post!

דילוג לתוכן